Thursday 20 June 2013

Selamat Hari Ulang Tahun Perkahwinan

Sempena dengan ulang tahun perkahwinan saya baru-baru ini , saya dan suami mengambil cuti utk pergi berdating sambil2 menginbau kenangan zaman-zaman kegemilangan bercinta dahulu disamping mengeratkan lagi ikatan kasih sayang di antara kami. 

Hari ini juga genap usia perkahwinan saya mencecah 11 tahun.  Perkenalan selama 6 tahun disusuli dengan ikatan pertunangan selama 2 tahun dan akhirnya di IJAB DAN KABUL tanggal 20 Jun 2002.
kalau dihitung-hitung sudah menjangkau 19 tahun kami bersama...heeemm....19 tahun....Alhamdulillah...semoga Allah merahmati perkahwinan kami dan berada dibawah keberkahan yang Maha Esa hingga ke hujung nyawa kami. 

Saya berdoa semoga kami berdua sentiasa bahagia,dikuatkan iman dan hati dalam menempuh gelombang dan badai rumahtangga, diberkati, dirahmati, dilindungi dan dipanjangkan kasih sayang antara kami hingga ke JANNAH....AMIN...

NOTA ditujukan khas buat enchek suami:

walaupun diri ini tidak SECANTIK AISHWARYA RAI...tapi ada lah sikit2 iras PRETTY ZINTA (keh...keh..keh) dan pandai memasak seperti CHEF LIZA atau SARJAN SAJI yg pakar rasa tu.....ekekekee....akan tetapi........'Terima kasih suamiku kerana telah menerima diriku ini seadanya dan terima kasih kerana menjadi suami yang penyayang buat diri ini serta untuk anak-anak'


So hari itu feeling-feeling annivesarykan, 20-21-22 adalah hari di mana kami diraikan sebagai RAJA SEHARI.

 
 

 
 
Gambar perkahwinan saya hanya tinggal 3 keping ini sahaja dan juga 3 keping gambar yang sama yang tergantung dirumah ibu saya, gambar perkahwinan saya sudah rosak kerana dilanda banjir yang besar, maka tiada lagi gambar-gambar posing2 bollywood, hollywood, kampungwood dan lain-lain wood, (zaman saya kahwin dulu tidak secanggih zaman sekarang CD bagai..dulu penggunaan negatif yer, dan itu pun negatif disimpan oleh tokei kedai utk dicetak semula dengan BERBAYAR, malangnya saya sudah pergi semula ke kedai gambar tersebut tapi kedainyer sudah DITUTUP...sop..sop..sedih..sedih...
 
Niat di hati nk pegi photoshoot gambar wedding baru....tapi MASIH MUAT kah lagi memakai baju pengantin??...masih cantikkah lagi berbaju PENGANTIN??? heeeemmmmm.....
 
 
Buat pelamin SEMULA di rumah sahajalah!....hahahahaa....
 



Cantik tak??? hehehee...


Ini gambar kahwin saya...dahulu dan sekarang....wah!..dulu lain sekarang lain...ngeh...ngeh..






So hari itu kami berdua menghabiskan masa bersama sebaik urusan anak-anak semua selesai...

Kami berdua cuba mengulangi semula aktiviti yang sering dilakukan bersama semasa mula mengenali, mula bercinta!...acewah!..pergi makan-makan, pergi tengok wayang, pergi karaoke, pergi berjalan tanpa arah tujuan di shopping kompleks (waktu bercinta dulu mmg cenggitu pusing tanpa arah tujuan janji boleh BERKEPIT kannnnnn.......

mula-mula pegi karaoke.....




ini bilik karaoke yg paling murah hahahaa....budget di tengah bulan...tapi sekali imbas mcm kapten tengah tekan butang nk hidupkan enjin kapal terbang......wah!...suami ku ada gaya seorang pilot cuma tak de topi je....tapi sekarang pun pilot jugak...PILOT DAPUR...hek..hek..hek...saya ni ASSISTANT jew....hek...hek..hek..


lepas tu tengok wayang........suami saya ambil couple seat...dolu time loving2 memang suka beno couple seat nieh!...alkisahnyer waktu dan ketika itu bateri camera pun abis...issskkk...potong stim betul...time ni la bateri camera nk abis!


lepas tu pegi makan2,......

lepas tu gi lepak2...pusing2...jamu mata window shopping....kami tidak membeli apa2 pun sbb DOLU-DOLU pun macam tu sebabnyer dulu tak keja duit tak ade...berjimat-cermat membawa berkat...kesian pada suami saya ketika itu SEBAB asyik kena PAU saja ngan saya yang MENGADA-NGADA...hahahhaahaa...

Oh!...lepas tu bergegas-gegas balik sebab DAH CUKUP TIME pergi ambil anak di rumah orang mengasuh dan DAH CUKUP TIME anak balik mengaji Quran, dan DAH CUKUP TIME untuk menjalankan semula TANGGUNGJAWAB sebagai IBU dan AYAH kepada anak-anak.......

OH! ya...terima kasih jugak utk photographer cilik sya yang SEDIA berkhidmat apabila MENERIMA ARAHAN.....inilah gambar di sebalik takbir...



 
Suami saya cakap dia tengah posing ALA-ALA HERO TAMIL,....hihihihi...takperlah EN. SUAMI walaupun HERO TAMIL tapi DIKAU TETAP menjadi POJAAAN hati ini sampai HUJUNG NYAWA....amin...
 
 
 

Saya dan dia...
.'Selamat Hari Ulang Tahun Perkahwinan'


 

 

 

 
 
 

No comments:

Post a Comment