Tuesday 18 June 2013

BIRTHDAY ADIK N. QHALISH AINA

Tanggal 18 Jun yg lalu, anak saya yg ketiga telah menyambut hari lahirnyer yang ke dua tahun.  Saya berharap cahayamata saya yang ketiga ini yang Allah telah titipkan untuk saya akan saya jaga dia sebaik mungkin.   Selagi nafas ini ada....akan saya senantiasa mendoakannya...

Memandangkan sekarang ini cuaca tidak menentu dan tahap kesihatan yg membimbangkan disebabkan jerebu yg ditahap merbahaya akibat oleh pembakaran di Indonesia, saya sekeluarga hanya menyambutnyer dirumah sahaja.  Semuanyer saya buat sendiri maklumlah...tengah bulan, poket kian mengempis dan menantikan diberikan nyawa baru...(ngeh..ngeh..nyawa baru...gajilah!) hahahaa..

Pertama kali saya menyediakan sendiri kek birthday anak beserta hiasan...mengimprovekan pengetahuan dan skill yg tidak seberapa yg saya ada,  selalu birthday anak BELI JE CAKE KAT KEDAI, tapi kali ini ingin merasakan kelainan, saya ingin hidangkan semua juadah sambutan hari ulang tahun baby kecik saya dengan AIR TANGAN SENDIRI (bahan2 apa yg boleh diambil di dlam fridge dan jugak almari makanan kering).....ada kek chocolate moist, pizza, bihun goreng bogey, air laici...HADIAH..!??? hadiah telahpun dirasmikan terlebih awal kerana tahap kesabaran untuk bermain dengan toys baru tidak dapat dibendung lagi wpun mama dan babah telahpun membeli kan hadiah di awal tahun...heemm...mama n babah KALAH jugak dengan anak-anak..

 

Pizza - thank you babah sbb tolong ulikan dough pizza


Kek chocolate moist  yg tidak balance dan kemek sebelah sbb jeritan saya kepada anak2 yg datang masuk dapur dan buat kacau (tips dari pembuat kek, apabila sedang menyediakan bancuhan kek ke dalam loyang tidak boleh ada tekanan graviti yg kuat spt, jeritan, ketukan atau apa2lah yg boleh mengeluarkan pencemaran bunyi, pencemaran bunyi ini boleh membuatkan kek anda sedikit tidak naik yer!...) sekali saya amukan pada anak2 yg datang buat kacau di dapur, kek naik tak balance daaaa......


ini kek yg masih cantik yg belum dihidang di atas meja....saya buat huruf A's besar2 untuk AINA hik..hik..

Ini jadiknyer rupa kek itu apabila sudah dihidang atas meja,  ANAK2 kecil ku berebut-rebut mengorek coklat MNM's di atas kek sampaikan kek itu jatuh terjelepuk di atas lantai...haaissh....anak...anak...nasib baik dpt diselamatkan oleh tangan babahnyer dengan penuh kasih sayang....maka cengginilah jadiknyer rupa kek tu....ah! tak kisahlah janji boleh cucuk lilin dan TIUP sambil diiringi oleh DOA SELAMAT makan.....hehehee...



Ini gambar birthday girl dengan keknyer..




nampak tak tangan kecil yg tak henti-henti tanpa berputus asa menculik coklat mnm's di atas kek....itu sebab lah kek ini sampai boleh jatuh dari meja ke lantai jadiknyer...issh...issh..





siap dihidang sumernyer..tunggu masa utk ngapp sahaja...penat menyediakan tak terasa sbb tengok sumer anak2 enjoy dan ucapan TERIMA KASIH TIDAK TERHINGGA kepada enchek suami kerana tanpa pertolongan dan sokongan beliau yg sentiasa RINGAN TULANG untuk membantu aktiviti-aktiviti di dapur..terima kasih babah!


menu siap di atas meja.....






birthday girl yg sebok membantu mama menghidang di atas meja...rajin anak mama...suka..suka..


dan ini gambar birthday girl bersama hadiahnyer sehari sebelum sambutan birthday..(rambut yg panjang mama sudah potong demi keselesaan ank kecil saya) SEDIH! sebenarnya..tapi REDHA..

No comments:

Post a Comment