Tuesday 19 March 2013

CERITA POKOK

Kebun Kecil Saya....Kebun kah ini?..saya pun confius...tapi hati ini memang teringinkan rumah endlot atau cornerlot untuk saya GARDENkannyer tapi sudah tertulis oleh Yang Maha Esa yang setakat ini rezeki saya ada sebanyak ini sahaja...aipp..tak baik..tak baik..syukur..syukur..

Ini adalah garden yg saya buat sendiri sehingga larut malam (dek kerana keseronokan dan keingginan yang meluap2...) Mini garden je...



tapi mini garden ini sudah bertukar wajah akhir tahun 2012 menjadi Tinie Tiny Garden...sedihnyer..



tapi tak per perubahan ini berlaku adalah disebabkan oleh penambahbaikan...alhamdulillah..




Kebanyakkan pokok2 DAUN dan pokok2 BUNGA saya sudah sya tempatkan diluar rumah...lagi senang kalau hujan tak payah siram dah hik..hik..hik...











pokok yang paling burung suka TENGGEK dan LEPAK ialah pokok ini..gambar ini saya dapat capture semasa dalam kereta..kalau pegi depan2 burung ini akan terbang.....sowie picture agak blurr sbb penggunaan camera PEKAK yer...hehehe..



Ini pulak pokok DAUN saya yang saya pelihara dier dari mula saya menetap di rumah saya sekarang sehinggalah ke hari ini (nearly 7 tahun sudah)...sudah 4 kali jugak pokok ini berubah tempat...hidup...nak mati...nyawa2 ikan...hidup semula...nak mati....layu...hidup semula...




Saya berangan2 dan berdoa semoga satu hari nanti saya akan dapat memiliki rumah yang lamannya besar...Insya Allah amin, mempunyai kolam IKAN KOI yang besar supaya saya dapat memberi makan ikan SAMBIL2 MENDENDANGKAN lagu ALA2 MAMI JARUM tengah bagi ikan makan kah...kah...kah.. namun begitu saya bersyukur kerana diberi kesempatan untuk memiliki rumah walaupun kecil untuk berteduh dan menjadikannya RUMAHku SYURGAku..Insya Allah...amin..

Ini gambar suami saya dengan penuh kerajinan tengah  memberi makan ikan guppy sambil2 berangan dan berharap dapat memberi ikan makan di dalam kolam ikan yang LEBIH besar hahahaa..







2 comments:

  1. ok la tu maz.. kira rajin dah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehheeee...tu la tangkap gambar ntah apa2 tak lawo langsung kena beli gak la DSLR ( dari hari tu tanya ngan nko sampai sekarang belum beli..duit tabung belum cukup) hehehee..

      Delete