Wednesday 27 March 2013

Alhamdulillah praise 2 Allah....tahun 2013 saya dan suami dapat memiliki camera DSLR ini setelah 2.5 tahun menginginkannyer...pejam celik pejam celik dh 2.5 tawun berlalu dengan keinginan yang meluap2 untuk memiliki camera ini.

Saya panggil dier si MERAH saya, suami saya hendak beli yang hitam sbb mengikut kata penjual kalau hendak nampak PROfessional ambillah hitam....tapi saya tak nak saya nak yang MERAH sebb kalau amil yg MERAH nnt boleh nampak macam ARTIS YUNA  hahahaa..gelak besar tukang jual kat kedai tu...ada aku kisah...hmmm....last sekali suami saya mengalah ambil yang MERAH....yeay.....berjaya masuk jarum....

meh kita tengok meh SI MERAH saya...hehehee..




ini adalah side gift becoz  of purchasing this MERAH ( oh! my english)

i.  2 keping 16gb SD card
ii. cleaning kid
iii. dslr bag
iv. 5 years warranty
v. lense cap satu yer ker org panggil itu lense cap..hantam sajalah..
vi. satu lagi tak ingat la  apa ada dlm beg tak godek2 pun..(free class learning DSLR)

Lanjutan daripada itu ketika berdating dengan anak teruna saya di POPULAR SCM last week, saya ternampak buku ini..maka apa tunggu lagi..grablah satu, dua habuan panduan...sebuah buku harga dier dlm lingkungan RM10-RM15 ada rebate 20% (kira sendiri yer..saya matemik dpt cangkul...ngeee..)



lepas ni pandailah jadik photographer 'hands-on practical' and by 'reading basis n attending free class' (oh! my english) sponsored by tokey kedai camera.  tak pandai jugak tak taulah..

meh kita tengok photographer yg saya hired seumur hidup tengah 'shoot'



sekian...lalalalaa...

2 comments:

  1. cari buku basic photography dulu mas.. belajar iso, shutter speed, aperture, exposure dulu. then boleh shoot pakai manual mode.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sam atas info nnt aku gi carik buku tu..

      Delete